DBC OPS er et unikt eget udviklet proprietær produkt, som oprindeligt er udviklet med 2 formål:
1. At opnå markedets bedste oppetid på MFP og printere og tilhørende IT løsninger ved at kunne honorere et krav om, at forbedre kundens produktivitet og fleksibilitet på maskinerne/løsningerne igennem en driftssikker platform som gav mulighed for remote access for systemfolk og supportfolk og som frem for alt var uafhængig af andre parter og leverandører end DBC Care's egne servicefolk.
2. At skabe en platform som var stærk nok til at danne basis for tunge løsninger af blandt andet scanning og journaliseringsløsninger, OCR genkendelsesløsninger, formular og versionerings printing og adgangskontrol og kontoløsninger. Vi ønskede at sikre vores kunder, en unik adgang til deres applikationer med en direkte adgang til vores maskine, samtidig med, at vores tekniske afdeling kunne foretage teknisk service af løsningerne og maskinerne, som de eneste på markedet, uden at være afhængig af, at have en tekniker fysisk hos kunden foran maskinen.
Dette har vi nået med DBC OPS Atlas versionen.
I tilfælde af ændring i vitale opsætninger hos it-udbydere vil normale MFP'ere miste evnen til at scanne og printe og man er som kunde hos andre end DBC, nød til, at afvente, at leverandøren har en ledig tekniker som har tid til at besøge kunden. Som eksempel kan nævnes at TDC ændrer på dns og gateway, med den konsekvens at tusindvis af kunder skal have et fysisk besøg af en tekniker for, at udbedre opsætningen. Med DBC Ops Atlas, er vi i stand til at gøre dette uden at være fysisk til stede, hvilket giver en kunde lynhurtig respons og i stedet for at vente i dage eller uger, så får de hjælp inden for få minutter.
Ydermere er de fleste andre producenter og leverandører i branchen, nød til at besvære kunderne med mails med forespørgsler om tællertal samt, at rykke dem telefonisk for manglende svar, i tillæg til at kunderne, er nød til selv at bestille toner og holde øje med, om deres maskine er løbet tør.
DBC OPS er nytænkning med kundens tilfredshed i centrum. DBC OPS forefindes i 3 versioner, fra den enkelte Hermes entry level løsning op til vores største Atlas Serverbaserede versioner.
Vores DBC OPS kan samtidig give kunden et fuldt indblik i deres transaktioner og kan give dem fuldt overblik over driftsmønster og volumenudvikling.